יום שלישי, 30 ביולי 2013

פוסט אחרון ופרדה

זהו זה, את הרשומה הזו (בכותרת כתבתי פוסט כי זה התאים לי על משקל "שיר אחרון ופרדה" אבל מעדיפה תמיד עברית) אני כותבת מהבית.
הגענו אליו אתמול בסביבות שש בערב. הוא חיכה לנו נקי ומסודר בדיוק כמו שהשארנו אותו לפני 11 יום. אחותי היקרה הכניסה קצת חלב וירקות, הכינה עוגיות ובנותיה קשטו את הדלת בברכות "ברוכים הבאים". כיף לחזור הביתה.
עד שהלכתי לישון כבר כל ארבע המזוודות היו פרוקות, שלוש מכונות כביסה נתלו ומי שאוהב אכל לארוחת ערב דגים ברוטב אדום שיוסי הכין (הוא חלם על זה כל האליפות).
היום בבוקר הלכתי לסופר למלא מחדש את המקרר כי יש לנו שבוע של חסד שכל המשפחה שוב ביחד בבית. בעוד שבוע בדיוק מהיום, איתי כבר מתגייס.

לשדה התעופה הגיעו רוב ההורים- אלו שנשארו בארץ, כמובן, אלו שנחתו קצת לפני. עמוס פרישמן הגיע ואמר לילדים ולצוות המלווה, בשם האיגוד, מילים חמות על המאמץ וההשקעה שנתנו. בהחלט מכובד.

כמה מילים לסיכום-
בכותרות של מתענייני הכדורסל עומד עכשיו עניינו של גל מקל שהחליט לא לקחת חלק בנבחרת הבוגרים של ישראל על מנת שיוכל להתכונן כראוי לעונה ב- NBA. אני לא אביע את דעתי וממילא היא גם לא ממש מגובשת מפני שיש שיקולים לכאן ולכאן. כן אומר שהילדים האלו, שמתאמנים בנבחרות, מוותרים על הרבה מהנאות הקיץ על מנת לקחת חלק באליפויות.  לא תמיד זה פשוט לראות באינסטגרם או בכל אתר חברתי אחר את תמונות חברייך במסיבות קיץ פרועות באתרים שונים ברחבי אירופה או פשוטי אברים על שפת היום בחוף אקזוטי כלשהו בעוד אתה מזיע את נשמתך בעיר שכוחת אל במזרח אירופה. לכמה שחקנים מהנבחרת זהו הקיץ השני, השלישי או הרביעי בו הם משתתפים באליפות. יותר ממחצית הילדים שלקחו חלק השנה בנבחרת הנוער, מתגייסים בשבוע הבא, כמה ימים של אויר ונשימה ו...למסגרת הבאה.

שלא אובן לא נכון, כל נער שמשחק כדורסל חולם, שבדרך ל-NBA הוא ייקח חלק בנבחרת ישראל כלשהי. זוהי מעין הכרה רשמית בכך שהוא שחקן טוב. לאור זאת, ברור כי אף שחקן לא נמצא שם בכורח וכי הם עושים זאת באהבה גדולה. כן, רואים את זה על המגרש, זה בא לידי ביטוי בהתנהלות שלהם במהלך האליפות, במשמעת, בעמידה בכללים הנוקשים שמסגרת כזו מכתיבה להם. פשוט להסיר את הכובע.
איגוד הכדורסל מכיר במאמץ הגדול שלהם ועוזר לשחקני הנבחרות להמשיך לשחק כדורסל גם במהלך הצבא, לקבל תנאי שרות נוחים יחסית על מנת שיוכלו להמשיך לפתח את כשרונם במהלך העונה ובבוא הקיץ, לתרום שוב למדינה, בדרכם שלהם, ולייצג אותה בכבוד באליפות הבאה. לרובם ברור שגם בקיץ הבא, כשהם יקראו לנבחרת, הם יעשו זאת.

אני יכולה להגיד, מנקודת מבטי האישית, שאני גאה בדרך בה בחר איתי, אני שמחה ללוות אותו כל שנה גם אם זה אומר שהחופשה השנתית שלי היא לא בדיוק במקום שהייתי רוצה לעשות אותה, אני גאה לתלות בכל משחק מחדש את דגלי ישראל באולם, אני אוהבת את זה שכל המשפחה שלי עוקבת אחר המתרחש, תומכת ומעודדת ומאמינה שגם בשנים הבאות, כך יהיה.
אני מקווה (ומאמינה...) שגם לפני בני תעמוד יום אחד הדילמה של גל מקל כי אז אדע שהוא באמת הגשים את חלומו (מה הוא יחליט אז? זה כבר פחות חשוב).

לפני התודות, עוד כמה תמונות מאחרי הניצחון המוחץ על שבדיה במשחק האחרון של האליפות (שכמו שכבר כתבתי לא פעם, היה צריך להיות משחק הגמר באליפות...):

ותודות-

• לצוות המקצועי והניהולי- אריק אלפסי, דני גוט, גיא קפלן, גיא גפני, חזי הוכמן ואיציק דבש על היחס המקצועי והחם כל כך לילדים ולהורים שלהם.
  • להורים שהיו שם כדי לתמוך בילדים ולאלו שנשארו בבית ותמכו מרחוק.
  • לכל מי ש"צפה" מהבית, שרצה שננצח ושמח כשזה קרה (7 פעמים), שהצטער איתנו כשזה לא קרה (רק פעמיים...).
  • לכל מי שעשה like, שנכנס, שקרא, שהגיב. זה מחמם את הלב.

אני מאמינה שנתראה שוב באליפות הבאה.

תמונה משפחתית לסיום האליפות (במציאות אני לא כזאת נמוכה...)

יום ראשון, 28 ביולי 2013

רגע לפני...

זהו זה, היום הוא היום האחרון לאליפות.
בעוד שעתיים וחצי יש לנו משחק מול שבדיה על מקום חמישי או שישי. המהמרים בסטרומיצה הימרו שזה יהיה משחק הגמר, ישראל-שבדיה, אבל יצא אחרת. קצת מאכזב אבל מתגברים.

הילדים שלנו באו אתמול אחרי האכזבה הגדולה ויום "החלמה" עם ההורים, נתנו משחק כמו שהם יודעים וניצחו בעשרים. לא זלזלו, לא ויתרו, ספורטאים אמיתיים. אני מניחה שזה דרש מהם מאמץ גדול, מנטלי. אני משערת שנעשתה עבודת הכנה ע"י המאמנים וחייבת להודות שאנחנו, כהורים, בהחלט העברנו מסר כזה. אני מרגישה גאווה גדולה שהם בחרו לעלות כך על המגרש.

לפני כן, בשעות הבוקר, יצאנו עם משפחת שרון לטיול קצר במפלי קולשינו (koleshino), מרחק של כעשרים דקות נסיעה מסטרומיצה. אל המפלים עולים מתוך כפר קטן וצפוף, קולשינו. אין בכפר כל שילוט המכוון אותך לשם וניתן לראות כי המודעות התיירותית עוד לא ממש מפותחת פה. זה גם מה שהופך את המקום למזמין פנים לתיירים שלא מחפשים את הקידמה והנוחות בלבד. המפלים עצמם, קרירים ונעימים, עלייה בתוך צמחיה ירוקה, המון שרכים, קולות של פכפוך מים ובעיקר מעט מאוד אנשים. כנראה שיש פה כל כך הרבה מזה שלא כל מפל קטן הופך לאטרקציה כמו אצלנו.
הבאנו איתנו ארוחת צהרים של פיקניק: לחם טרי, ירקות, טונה, שתייה קרה ו"פתחנו שולחן" למרגלות המפל.

האוכל לפני הכל...

מפלי קולשינו
 בשהייה פה מדברים המון. השיחות, רובן נסבות על כדורסל. כל הורה (או אח במקרה שלנו) תורם מניסיונו, מהידע שצבר בשנות גידול הכדורסלן שלו ומהבנתו המקצועית בתחום. אני מודה שאני, עם כל שנות מגרשי הכדורסל שלי, באיזשהו שלב נוטשת את השיחות כי הן מתחילות להיות מורכבות עבורי. מצד שני, לא אכחיש כי במהלך האליפות למדתי דבר או שניים שעוד לא ידעתי בתחום. ומדברים גם על דברים אחרים- עסקים, כלכלה, משפחה. צריך לזכור כי מגיעים הורים מתחומי עניין שונים, ממקומות שונים והשיחות מתפתחות לכיוונים מגוונים.

את הילדים, השיחות האלו פחות מעניינות, בכל אופן, והם מנצלים את יופיו של הטבע.

במבט מלמעלה (עומר סחבה אותנו לשם, אלא מה...).
ניתן להבחין בזוג מקומי שעומד למטה.

זהו זה,
תכף אנחנו יוצאים למשחק האחרון ובשתיים בלילה מתחילים את המסע חזרה-נסיעה לסופיה בבולגריה ומשם טיסה הביתה. עוד לפני זה אני מניחה שנהייה בטקס הסיום שבו, עם כל הצער שאנחנו לא שם, נכבד את מי שכן הצליח וזכה במקומות הראשונים ובעיקר ננצל את ההזדמנות לעוד חיבוק לילדים.

שיהיה בהצלחה!
 17:30 שעון ישראל

יום שישי, 26 ביולי 2013

היום שאחרי...

אחרי ההפסד הצורב והכל כך כואב למונטנגרו אלא מה?
פרוש המילה מונטנגרו, כך מסתבר, היא ההר השחור. והם עשו לנו שחור, שחור משחור....

המשחק התחיל לא טוב. הילדים שלנו היו מהוססים, שוב לא הלך כלום ושוב נוצרה "חנוכיית" עברות מרשימה ורק בצד שלנו (כשאי אפשר לומר ששחקני מונטנגרו היו חסידי אומות העולם...).
לילדים שלנו יש אופי וחזרנו למשחק אבל לא מספיק. כמה שריקות שנשרקו בדקות האחרונות היו כל כך לא הגיוניות שגרמו למאמנים כעס של ממש, נתנו רוח גבית לשחקני הקבוצה היריבה ומנעו מאיתנו לסיים את המלאכה.

הקשה מכל היה לראות את הכאב בעיני השחקנים. היו כאלו שבכו ממש. הם כל כך רצו, התחילו את הטורניר כל כך טוב, האמינו בעצמם. האכזבה הגדולה שלא הצליחו במשימה שכל שחקו מציב לעצמו, לעלות דרג הייתה להם קשה מנשוא.

מבחינתם אפשר היה לאסוף את החפצים ולנסוע הביתה באותו הרגע. לא ניחם אותם אפילו שנבחרת שוודיה, שגם היא הייתה אימת הטורניר, לא עלתה גם כן לחצי הגמר...

אבל אלו לא חוקי המשחק ולכן החליט הסגל המקצועי, בהחלטה נבונה לדעתי (האובייקטיבית) לתת לילדים את היום החופשי לבילוי עם המשפחות.

חמש דקות אחרי שהגיע הווטסאפ מאיתי, יוסי ואמיר כבר היו בדרכם לאסוף אותו מהמלון. עוד 20 דקות ואיתי כבר באוטו, בדרך ליום בילוי משפחתי.

כשהילדים גדלים, וכל אחד בענייניו, כבר כמעט ואין נסיעות משפחתיות ארוכות. פתאום היה לי כל כך כף לחוות את זה שוב, להיזכר בנסיעות הארוכות לאילת כשהילדים היו קטנים יותר (ועוד יכולתי לשבת מקדימה...), בטיולים המשפחתיים. הבנים הציקו קצת לאחותם הקטנה, צחקנו, שרנו, שמענו קטעים מצחיקים (דרך הפלאפונים, במערכת השמע באוטו), דברנו על המון דברים ולא רק  על כדורסל. סכמנו שגם עכשיו, במשחקים שנשארו צריך להמשיך לתת הופעה מכובדת. והחלטנו שעלינו לארגן עוד טיול משפחתי משותף לחו"ל.

שתינו משהו ביחד עם מש' שרון, ונסענו קצת לברכה במלון הרחוק מרחק של שעה נסיעה. המלון, בו התאכסנו שמעון ומש' זיו הוא מלון מפואר ביותר, השוכן על גבול יוון. הילדים קפצו למים הקרים, עשו סאונה ובעיקר שתו עוד ועוד כוסות של ברד. צחקו, התבדחו וניקו את הראש.

הספא במלון
ברד בטעם פטל / לימון / פטלימון היה הלהיט והילדים מילאו וב ושוב את הכוסות

עד שבע היה עליהם לחזור למלון לארוחת שישי וקבלת שבת עם חזי, המכונה בפיהם "אבא שבת" (כנראה שמשהו בכל זאת נצרב במוחם כשהיו בגן).

החזרנו את הילד שלנו למלון רגוע ושמח וחזרנו גם אנחנו למלון רגועים ושמחים.

כשעלינו במדרגות למלון, איתי ואני (אמא חייבת ללוות ולתת את הנשיקה אחרונה), אמרתי לו שאני חושבת שזו הייתה החלטה כל כך נכונה של הצוות לתת להם את היום הזה והזכרתי לו איך בטורניר של נבחרת הקדטים לא נתנו לנו להיות דקה אחת איתם- לא בערב לפני יום חופשי, לא ביום חופשי ובקושי נשיקה אחרי המשחק. הוא אמר לי, החמוד שלי, שהוא בכלל לא יודע איך הם הסתדרו אז בטורניר בלעדינו ושהיה לו כיף היום.
מה צריך יותר מזה.

אז תודה לצוות שחשב נכון, והרבה איחולי הצלחה לילדים היום ברבע לשבע (בארץ, רבע לשמונה).

ועוד התכתבות שלי עם הרשומה הקודמת. מסתבר שאכן יש במקדוניה גלידה בתוך כדור פלסטיק ויש לי עכשיו עדות מצולמת (צילמתי בתוך המקרר). הבעיה היחידה שלי שעוד לא מצאתי מישהו בארץ שזוכר שהיו כאלו גם אצלנו.

אסיים הפעם בטעם המתוק של הגלידה ושוב, מקווה שכך יהיה גם הערב.

יום חמישי, 25 ביולי 2013

אח, כמה כואב!

אתמול היה יום קשה, קשה מאוד, הכי קשה בטורניר עד עכשיו ואני מקווה כל כך שגם בכלל.
כל מי שעוסק בספורט יודע שהפסד הוא חלק מעסקת החבילה אבל כל מי שעוסק בספורט יודע גם כמה זה כואב וכמה לא רוצים להגיע לשם. כל שחקן יודע שיש ימים שהכל מצליח אבל יש גם כאלה שלא. אם ביום כזה, ששום זריקה לא נכנסת יש על הראש גם שופטים שמקשים, אז בכלל.

שלא תבינו אותי לא נכון. אני לא מחפשת אשמים. שחקנו אתמול לא כמו שאנחנו יודעים, לא כמו שאנחנו יכולים. אחת האמהות אמרה לי שאולי זה המשחק שצריך להפסיד כדי לשלם את המכסה ל"עין הרעה"... בנוער של מכבי השנה, הילדים לא הפסידו אף משחק חוץ מאת השניים של גמר אליפות המדינה... לא באסה? אז אולי עדיף לשלם את המכסה עכשיו.

דבר אחד ברור- היום צריך לנצח. נצחנו- עלינו לחצי גמר. הפסדנו- הולכים על מקומות 5-8. ואנחנו רוצים לנצח. מאוד!

נישקנו וחיבקנו הכי חזק שיכולנו את הילדים החרוצים האלו שהם כל כך שלנו, אמרנו להם כמה אנחנו אוהבים אותם וגאים בהם, לחשנו להם באוזן את מה שלחשנו ושלחנו אותם למלון לנוח ולאסוף כוחות, פיזיים ומנטלים, למשחק של היום. יש שם מי שיעשה את העבודה הזו איתם.

כשיצאנו מהאולם, אי אפשר היה להתעלם מהירח האדום בשמי מקדוניה. לדעתי גם הוא הסמיק מכעס...
אפילו הירח התעצב...

בבוקר נסענו לאגם נחמד, lake dejoran, אשר שוכן במפגש הגבולות מקדוניה יון בולגריה. האגם, ששני שליש ממנו נמצא במקדוניה ושליש בבולגריה מזכיר בצורתו ובנופיו את הכנרת. עשינו טיול קצר בטיילת וישבנו לשתות ולנוח על שפת האגם ולהנות מהבריזה אשר מנשבת למרות החום הכבד.
תושבי הסביבה באים גם הם לשחות ולהנות. על מצילים לא שמעו שם אבל זה לא מפריע לאף אחד להכנס למים.
עם קצת דמיון אפשר לראות את רמת הגולן באופק...

יוסי ויוסי בטיילת

האם גם במקדוניה "הכנרת" נסוגה ומאפשרת לצמחים לגדול?

הבירה המקומית, "סקופסקו" התחבבה על הנוכחים וכנראה עשתה את שלה...

עצים רחבי גזע גדלים לאורך החוף, כנראה שבאופן טבעי.

המוני "בני מקדוניה" באים לרחוץ באגם

נכון שנראה כמו הכנרת?

היפה הזו היא ייבוא מישראל- עומר שלי.

האם עוד מישהו ממני זוכר שפעם פעם היו מן כדורים ובתוכם גלידה? נראה לי שמצאתי משהו כזה במקדוניה ולא יכולתי שלא לצלם. שימו לב למה שמחזיקה הילדה ביד...

כשחנינו, ציינו לעצמנו נ.צ. כדי לזכור לאן לחזור. הלכנו בחזרה, מי מהר ומי לאט והתקבצנו כולנו במגרש החנייה. כולם, חוץ משמעון.
בסופו של דבר, מצאנו גם את שמעון. ברור!

שמעון, ברוך הנמצא!

הכי הכי חשוב, שיהיה הערב בהצלחה
21:00-אצלנו
22:00-אצלכם, בבית
מחזיקים כולנו אצבעות לילדים!